본문 바로가기

yuzu | 닌텐도스위치 에뮬

[ Yuzu EA Changelog ] 1873,1874,1875 | 페르소나5 S, 마블얼티밋, 대재앙, 몬헌라이즈, 제노블2,진동

728x90
반응형
SMALL

[ 1873 ]

- Persona 5, MUA3, AoC have been fully fixed on High/Vulkan.
It's suggested for Persona 5 Scramble and AoC(Zora's Domain at least)

페르소나5 S, 마블 얼티밋 얼라이언스3, 젤다무쌍: 대재앙은 Vulkan / GPU High로 구동하시면 되겠습니다

- Monster Hunter Rise: The black textures have been corrected.
Note: this was caused because the game does skeletal and facial animation in a compute shader and our buffer clear wasn't on correct sync with the pipeline.
Still flickering and some weird patterns remain.

몬스터 헌터 라이즈에 검은 텍스쳐들 수정되었다고 하네요.

하지만 아직 자잘한 문제들이 더 있으니 좀 더 기다려야할 것 같네요

+ 모바일로 추가

마리오 3D 월드 1-5 스테이지 인텔그래픽 또는 AMD 그래픽의 Vulkan으로 진행시 튕기는 현상 수정했다합니다



[ 1874 ]

- PR-6574 qt/main: Make title string more i18n-friendly
- PR-6593 input_common: Fix build with SDL disabled
Allows to compile without errors
- PR-6615 boxcat,web_service: Silence -Wmaybe-uninitialized when including httplib.h
Fixes build errors on gcc when building on debug mode.
- PR-6618 content_archive: Remove unnecessary include to -ranges-
Fixes build issues on clang.

- PR-6571 audio_core: Replace NaN mix volume samples with silence
This stops XC2 blowing out the audio in certain places.

제노블레이드 2에서 특정 장소에서 소리가 갑자기 커지는 문제를 해결해준다고 하네요
이전에 테스트하면서 겪어보질 못해서 정확히 어느장소의 뭘 말하는지 모르겠습니다





[ 1875 ]

- PR-6635 vk_rasterizer: Only clear valid color attachments
- update PR-5989 vk_command_pool: Reduce the command pool size from 4096 to 4

- PR-6599 npad: Disable vibration check if disabled

진동 키고 끄는 기능이 생겼네요
개인적으로 진동없는 걸 선호해서 참 좋아요 ^ ^

728x90
반응형
LIST